:.:. صالح خواجه دلویی .:.:

Market & Business Development Consultant

:.:. صالح خواجه دلویی .:.:

Market & Business Development Consultant

:.:. صالح خواجه دلویی .:.:

اگر بتوانید افرادی را استخدام کنید که شور و شوق‌شان با کارشان تقسیم شده باشد، کلا نیازی به نظارت نخواهید داشت.
آنها بهتر از هرکسی خود را مدیریت خواهند کرد...
- Stephen Covey -

♦️ یکی از پدیده‌هایی که اکثر ماها وقوع آن را در ذهن خود تجربه کرده‌ایم این است که احساس می‌کنیم لحظات خوش بودن سریع‌تر طی می‌شوند و بالعکس لحظات ناراحتی بسیار به طول می‌انجامد. 

یکی از دلایلی که اوقات تفریح و لذت هم در طول مدت تفریح و هم بعد از آن در خاطر شما کوتاه به نظر می رسد این است که لحظات شاد بودن آنقدر شبیه به هم هستند که در حافظه ما نه بصورت جداگانه بلکه بصورت یک تجربه‌ منفرد و کشدار ثبت می شوند.

♦️ برای اینکه ثبت لحظات شادی بصورت یک تجربه منفرد و کشدار نباشد باید تنوع ایجاد کرد. 
مثلا اگر برای یک هفته قصد سفر دارید، هر روز یک تفریح جدید و جداگانه را انجام بدهید، همچنین بد نیست وسط تفریحات انرژی‌بر، یک زمانی را به استراحت مطلق و افزایش انرژی اختصاص بدهید!‌ 
اینگونه طیف متنوع‌تری از تجربیات و خاطرات نصیب‌تان خواهد شد که موجب می‌شود با به یاد آوردن آنها احساس بهتری به شما دست دهد.

♦️ این ایده "دن اریلی" (اقتصاددان رفتاری) را می‌توان از طریق تابع ارزش نیز توضیح داد. در تابع ارزش بحث می‌شود که اثرنهایی چیزهای مطلوب کاهنده هستند. 
به عنوان مثال، کسی که چندمیلیارد پول بدست آورده با کسب چندهزار تومان احساس خوشحالی زیادی پیدا نمی‌کند در حالی که همان فرد در اثر کسب چندهزار تومان اولیه احساس بسیار خوبی داشته است. 
مطابق تابع ارزش، اگر شما یک مقدار پول را بجای اینکه یکجا به کسی بدهید، در چند قسمت با فواصل زمانی مناسب بدهید در او احساس خوشحالی چندبرابری ایجاد می‌کنید. (به شرط اینکه شخص از ابتدا نداند که بناست در آخر چه مقدار پول بگیرد.)

♦️از این ایده می‌توان در پرداخت حقوق و مزایا به کارمندان استفاده کرد. پاداش‌های متعدد و پیش‌بینی نشده برای یک کارمند معرکه می‌کند!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.