:.:. صالح خواجه دلویی .:.:

Market & Business Development Consultant

:.:. صالح خواجه دلویی .:.:

Market & Business Development Consultant

:.:. صالح خواجه دلویی .:.:

اگر بتوانید افرادی را استخدام کنید که شور و شوق‌شان با کارشان تقسیم شده باشد، کلا نیازی به نظارت نخواهید داشت.
آنها بهتر از هرکسی خود را مدیریت خواهند کرد...
- Stephen Covey -

🔸یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در سیستم آموزش سنتی وجود دارد این است که یک روش یادگیری برای همه افراد کارساز است. اما امروزه با توجه به دانش بالایی که مردم دارند، اکثریت می‌دانند که یک روش یکسان در سیستم آموزش جهانی به خوبی عمل نمی‌کند. هر شخصی با توجه به شخصیت و خلق‌‌و‌خوی مشخص خود به روشی متفاوت یاد می‌گیرد. 

🔸در سطح پایه، 4 نوع یادگیری وجود دارد: بصری، شنوایی، خواندن/نوشتن و جنبشی و هر یک از ما در یک یا چند نوع از آن‌ها مهارت داریم.
با این حال در صدر این نوع یادگیری‌های پایه، مهارت‌های شناختی نیز وجود دارد که مربوط به شیوه‌ای است که مغز اطلاعات را پردازش می‌کند.

🔸 5 مهارت اولیه شناختی وجود دارد: خواندن، یادگیری، یادآوری، استدلال منطقی و توجه. هر یک از این موارد می‌تواند به نحوی مورد استفاده قرار گیرد که به ما کمک کند تا در یادگیری مهارت‌های جدید و توسعه خودمان بهتر شویم.
بنابراین برای کمک به یادگیری مؤثرتر شما، در اینجا 5 راه برای استفاده از انواع یادگیری با مهارت‌های خودشناختی را به‌طور کامل توضیح می‌دهیم:

1) سبک یادگیری غالب خود را پیدا کنید

 کافی است تا کمی به خود و نحوه یادگیری مؤثرتر خود تا به امروز فکر و دقت کنید. این که معمولا چگونه چیزی بیشتر در ذهن شما باقی می‌ماند این موضوع را مشخص می‌کند که روش یادگیری شما چیست. برای مثال اگر در بیشتر مواقع برای یادگیری چیزی از یوتیوب شروع می کنید، یک فرد بصری هستید و باید از همین روش برای آموزش هر چیزی شروع کنید.

2) روش‌های مختلف یادگیری را امتحان کنید

اگر مطمئن نیستید چه روش یادگیری برای‌تان مؤثرتر است، پس تمامی روش‌ها را آزمایش کنید. به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید مهارت‌های ارائه خود را بهبود بخشید، می‌توانید یک جستجوی ساده گوگل برای مقاله‌ای در مورد ده روش برتر برای بهبود مهارت‌های ارائه خود انجام دهید. بعد از این که آن را خواندید، جستجوی مشابه را در یوتیوب انجام دهید. پس از خواندن مقاله و تماشای ویدیو، دانش جدید خود را به ارائه بعدی خود اعمال کنید.

3) کار متمرکز را تمرین کنید

یکی از مواردی که جلوی یادگیری آسان و سریع ما را در عصر حاضر می‌گیرد، درگیر شدن با حواس پرتی های مختلف است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر روز را برای مدت زمان مشخصی این حواس‌پرتی‌ها را کنار بگذارید. به این ترتیب اگر شما در جلسه یا دوره آموزشی هستید، تلفن خود را به‌طور کامل خاموش کنید و دقت خود را بالا ببرید.

4) از روش‌های مختلف برای شناخت سبک یادگیری خود استفاده کنید

به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید در نوشتن ایمیل بهتر شوید، پس نوشته‌های جدید خود را در یک مجله یا یک وبلاگ اعمال کنید. آن‌چه در این‌جا انجام می‌دهید، این است که از مهارت‌های نوشتاری خود در شیوه‌های مختلفی که توانایی مغزتان برای انعطاف‌پذیری را گسترش می‌دهد استفاده می‌کنید.

5) مهارت جدید خود را در سبک های مختلف تمرین کنید

اگر فردی بصری هستید و هر نمودار، تصویر و اطلاعات شکلی که می‌توانستید در مورد مهارت جدید خود پیدا کنید را کاملا به ذهن سپرده‌اید، یک مقاله یا کتاب متنی در مورد موضوع پیدا کنید و آن را بخوانید. هر چه مهارت‌های جدید خود را در سبک‌های بیشتری بررسی می‌کنید، سریع‌تر به خودشناسی و پیشرفت خواهید رسید.

6) دانش جدید خود را به روش عملی پیاده‌سازی کنید

اگر چیزهای جدیدی که می‌آموزید در جایی پیاده نکنید و به نوعی تمرین نداشته باشید، ممکن است آن‌ها را به راحتی از یاد ببرید. نورون‌های مغز ما به ورزش منظم نیاز دارد. بدون آن، مثل یک عضله، کوچک شده و می‌میرد.

7) از مهارت جدید خود به سرعت استفاده کنید

تصور کنید که شما در یک کارگاه آموزش فروش شرکت کرده‌اید. در روز اول، ملاقات و خوش‌آمد گویی و پرسیدن سؤالات را یاد گرفتید. در پایان روز اول آن‌چه آموختید را تمرین کنید. در راه خانه یک مکالمه با یک غریبه در اتوبوس یا قطار شروع کنید. به صورت متناوب، اگر به سوپرمارکت در راه خود به خانه خود رفتید، با صندوقدار صحبت کنید و سؤال پرسیدن را با او تمرین کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.