💡قبل از اینکه زمان و منابع خود را برای طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ بکنید، مهم است که از اصول و مولفه های دیجیتال مارکتینگ بر اساس پلتفرم های مختلف آگاه شوید.
یک استراتژی موثر دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است:
* طراحی وبسایت
* بهینه سازی موتور های جستجو (SEO)
* مدیریت و کنترل موتور های جستجو (SEM)
* تبلیغات در شبکه های اجتماعی (SMA)
* مدیریت شبکه های اجتماعی (SMM)
* تبلیغات کلیکی (PPC)
* ایمیل مارکتینگ
* بازاریابی محتوایی
✅ طراحی وبسایت :
وبسایت در حقیقت ویترین کارو کسب شماست. به همین دلیل است که بر نحوه طراحی وبسایت بسیار تاکید می شود. وبسایت معرف شما و شخصیت برندتان است.
✅ بهینه سازی موتور های جستجو (SEO) :
بهینه سازی موتور های جستجو یعنی فرآیند بهبود قابلیت مشاهده شدن وبسایت در موتور های جستجو. بدین صورت که جستجویی صورت گرفت در بالاترین نتیجه جستجو ( یعنی در دسترس ترین ) حضور داشته باشید.
براساس گزارشی از Hubspot، هشتادو یک درصد از کاربران قبل از اینکه خریدی را انجام دهند بصورت آنلان درباره آن خرید جستجو میکنند.
✅ تبلیغات در شبکه های اجتماعی (SMA) :
یعنی استفاده از شبکه های اجتماعی برای ترویج و فروش خدمات و سرویس ها
یکی از مزایای استفاده از این روش این است که شما با انتخاب کانال مورد نظر مانند : فیس بوک، توییتر، اینتساگرام و ... میتوانید مخاطبین هدف خود را هم انتخاب کنید.
✅ تبلیغات کلیکی (PPC) :
به نوعی از تبلیغات گفته می شود که در در میان جستجوی کاربران به آنها نشان داده میشود و در قبال مقدار کلیک کاربران هزینه پرداخت می شود.
✅ بازاریابی محتوایی :
این نوع بازاریابی بر روی تولید و اشتراک گذاری محتوایی با ارزش و جذاب به دسته ای خاص از مشتریان، به منظور بالابردن سطح آگاهی آنها، جلب اعتماد و تشویق آنها به عملی خاص صورت میگیرد.